Nog even wachten…

Genomineerd ben ik, voor de Baarnse literatuurprijs, en het duurt nog tot 5 september voor ik hoor of ik een prijs gewonnen heb. Ondertussen is het vanaf 22 augustus mogelijk om te stemmen op de twaalf genomineerde verhalen. Ze zijn anoniem geplaatst op de site van de Baarnsche Courant en op de site van Cultureel Festivaal Baarn. De eerste site plaatst twee verhalen iedere twee dagen, zo ongeveer, en de tweede site plaatst zes verhalen per week. Zo kun je rustig alle verhalen lezen voor je stemt, want dat kan pas als alle verhalen online en op papier staan. Wel zo eerlijk. Ik ga dan ook nog niet verklappen welk verhaal ik geschreven heb, want ik wil eraan bijdragen de stemming zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Parallel daaraan kiest de jury uit de twaalf genomineerden de drie besten. Dit is waarschijnlijk al eerder gebeurd, omdat de drie besten een plaats zullen hebben in de bundel.

Wachten op een uitslag is meestal goed te doen door aan nieuwe verhalen te schrijven en je af te laten leiden door het dagelijks leven. Ik heb inmiddels een essay en drie korte verhalen geschreven. Op dit moment schaaf ik aan de essay, een heel andere discipline dan het korte verhaal. Het is wennen. Ik gebruik te vaak het woordje ‘en’ en bepaalde zinnen zijn onlogisch. Werk aan de winkel. Ondertussen naar de campus van V&D gegaan en schriften, rekenmachine en passer afgerekend. Tassen vol met gymschoenen en gymbroeken leiden wel af van schrijven.

Leave a Reply

