Schrijf een alternatieve troonrede

Geldt de troonrede ook als een kort verhaal? Het is wellicht meer een essay. Er is een oproep voor een schrijfwedstrijd om een alternatieve troonrede te schrijven. Is het wel iets voor een schrijver om invloed te willen hebben op de politiek? Ik denk dat schrijvers wel veel nadenken en ideeën genereren, dus gereedschap hebben om nieuwe ideeën te verzinnen. Maar we zijn toch geen onderwijsexperts of ouderenbeleidsmensen? Dat hoeft misschien ook niet als ik me concentreer op een onderwerp waar ik wel iets over weet. Het kan immers door experts worden uitgewerkt.

Het liefst zou ik niet kiezen tussen de gebieden waar iets aan verbeterd zou moeten worden. Helaas kost het bijna altijd geld om iets te verbeteren en dit kun je maar een keer uitgeven. Nu over een goed idee nadenken.

Leave a Reply

