plezier en lef

Het meeste plezier krijg ik met schrijven als ik durf. Als ik bijvoorbeeld een personage grappig durf te laten zijn en zich aan laat stellen. Ik moet daarbij zeggen dat Tja en Dana (van facebook) met hun grappige plotwendingen mij hebben geholpen met mijn ‘plotziekte’ door te zien hoe zij hun goede portie lef in verhalen durven op te schrijven. Vaak lees ik lachend hun verhalen. Ik wil niet kopiëren, maar houd gewoon mijn eigen stijl. Ik schreef zo vaak verhalen zonder plot maar vanuit een interessante situatie. Nu gebeurt er dus iets. Vandaag schreef ik een kort verhaal voor de eco-wedstrijd van Partizan Publik. Ik weet niet of ze het wel zullen appreciëren. Ik ben kort van stof maar mijn ding is welbespraakt. En dit keer heb ik een begin dat wakker schudt.

Leave a Reply

