Toch genomineerd

De uitslag van de Baarnse Literatuurprijs liet op zich wachten. De vertraging door problemen met de techniek voor het inzenden was een week. Dus een week leek me ook logisch als vertraging voor de jury. Om onbekende reden kwam daar dus een week bovenop. Vanmorgen kreeg ik een bericht van een vriendin dat ze het verlossende woord had gekregen. Ik keek snel in mijn postvak, maar er was alleen bericht van de tandarts. Ik kreeg van een schrijfvriend een antwoord op een privéboodschap. Weer keek ik tevergeefs naar mijn mail. Dan maar schrijven aan een ander kort verhaal. Dat bleek niet bewaard en hoe je een niet opgeslagen document weer tevoorschijn tovert heb ik niet onthouden, dus voor ik aan het schrijven was ging er weer tijd voorbij. Mijn man nodigde mij uit om in de tuin te gaan werken. Ik dacht, nu ja, ik kan het net zo goed doen. In de pauze zag ik weer niets. Ik kreeg het bange vermoeden dat er iets mis was gegaan met het opsturen en stuurde zelf een e-mail terug. Uiteindelijk ging ik boodschappen doen. Eenmaal terug liet ik het los en speelde een potje patience. Er kwam bericht: ik ben genomineerd!

Leave a Reply

