Wachten op de uitslag

De uitslag van de Baarnse Literatuur Prijs laat op zich wachten. De uitslag zou in week 28 komen, maar week 29 vloog voorbij en nog steeds geen e-mail in mijn postvakje. Hoe ga ik om met het wachten? Ik maak met mezelf een afspraak dat ik einde week 30 een e-mail mag sturen om te informeren. Een keer was mijn e-mailadres bij de organisatie kwijt. Veel vaker loopt een wedstrijd vertraging op. Mezelf afleiden is een goede strategie. Als ik echter geen zin heb om te schrijven, kan ik ook een boek gaan lezen en niet schrijfgerelateerde dingen doen. Ik broed op een onderwerp en een bepaald perspectief dat ik spannend vind. Zal het mij lukken om met dat perspectief een verhaal te schrijven? Misschien moet ik eerst een kort stuk uitproberen of een boek zien te vinden waarin de verteller dat perspectief gebruikt om te zien hoe het werkt. Nog steeds vind ik het leuk om technieken uit te proberen. Ik heb een spannende vorm voor een boek in mijn hoofd. Maar soms strandt zoiets als ik blokkeer tijdens de uitvoering. Het leek me een goed idee maar in de praktijk lukt het me niet om het zo te krijgen zoals ik het voor ogen heb. Dan zou ik natuurlijk eerst een opzet moeten schrijven en niet meteen op het einddoel moeten willen afstevenen.

3 thoughts on “Wachten op de uitslag

  1. ik hoop dat je snel iets zult horen van die schrijfwedstrijd. En hoe je ook schrijft, met of zonder techniek. Het is jouw verhaal en het is op zich al bijzonder dat je kunt schrijven. Dat is lang niet iedereen gegeven.

    Like

  2. En nu druppelen de uitslagen binnen, maar ik heb nog steeds geen uitslag ontvangen. Nienke Pool is wel genomineerd. Gefeliciteerd, Nienke!

    Like

  3. Ik heb een e-mail gestuurd en ik ben genomineerd en zal in augustus in de Baarnsche courant gepubliceerd worden. Een voorzichtige blijdschap overkomt me.

    Like

Leave a Reply

