Wachten op de uitslag

Maandag beslist de jury over de wedstrijd van OSMS. En de jury van ‘Onderweg’, Letterstroom, is in beraad. Afwachten van het resultaat van een wedstrijd kun je beter vergeten om dan verrast te worden.

Ik heb weleens de hele dag gewacht op een telefoontje, omdat ik een goed verhaal geschreven had en misschien kans maakte op de eerste prijs. Wie je belt belt heus wel terug. Ik had die dag beter kunnen gaan wandelen. Soms word je verrast omdat je dacht dat je wel een leuk verhaal geschreven hebt, maar geen winnend verhaal. Soms ben je zeker dat jouw verhaal zo goed is, dat het wel winnen moet. Maar helaas, het wordt alleen maar genomineerd. Vaak weet je als je heel eerlijk tegenover jezelf bent wel dat jouw verhaal goed, beter of best is. Of zwak. Van een verhaal vond ik dat het goed was, maar telkens vond een andere jury dat niet. Een bepaald verhaal kreeg een juryrapport. Ik vond het verhaal goed, maar de jury wees mij op tekortkomingen. Ik heb het nog niet herschreven, maar het verhaal heeft eigenlijk wel potentie. Dus ik denk dat ik het voor volgend jaar herschrijven ga en er een topverhaal van ga maken. De kunst is om niet stil te blijven staan en niet wachten op een uitslag. Aan een nieuw verhaal beginnen of een boek lezen is zinvoller.

4 thoughts on “Wachten op de uitslag

Leave a Reply

