Twitter en schrijfwedstrijden

Als je het recentste nieuws zoekt gebruik je Twitter. Zo ook om erachter te komen welke schrijfwedstrijden er zijn. Niet alle schrijfwedstrijden vinden de weg naar platforms zoals Schrijven Online of Schrijverspunt, ook al is dat verbazingwekkend, want in zoekresultaten staan bij schrijfwedstrijden deze sites vaak bovenaan.

Gisteren vond ik een schrijfwedstrijd die mijn lezers wel zou kunnen aanspreken: het thema is de vraag wat je ertoe aanzet te schrijven. De organisatie van de wedstrijd komt me niet bekend voor en de site ziet er nog jong uit. Deze wedstrijd staat dus niet op de lijst van Schrijven Online, terwijl het thema prima aansluit bij laatstgenoemde site.

Nog twee andere schrijfwedstrijden vond ik met Twitter. Een wedstrijd over het milieu en een wedstrijd waarbij je een scène of meer schrijft na een gegeven begin van een toneelstuk. Ook deze wedstrijden staan niet op Schrijven Online, wat ik ongezellig vind omdat het leuker is om samen aan wedstrijden mee te doen dan alleen. De hoek ‘wedstrijden’ van het forum van Schrijven Online is namelijk erg gezellig en als ik weer eens verstrooid was werd ik aan de deadline herinnerd.

Leave a Reply

