Snel een verhaal schrijven

Gisteren om middernacht was de deadline van de wedstrijd ‘Waar ik van wakker lig’. Ik had de dag ervoor nog geen verhaalidee. Ik besloot met mijn vader die uit Frankrijk over is te brainstormen. Uit de brainstorm kwam het idee dat de hp in een boot wakker lag. Een boot kon symbool staan voor allerlei zaken, bijvoorbeeld voor vrijheid, maar ook voor gevangen zijn want je kunt er niet vanaf, aldus mijn vader. Voor nog meer plotwendingen gingen we nog even door met brainstormen. Uiteindelijk heb ik alle ideeën kunnen gebruiken bij het schrijven, ik heb er alleen nog een draai aan gegeven zodat het verhaal logisch zou zijn. Zo werd de hp niet uit haar slaap gehouden omdat ze zelf een medicijn voor kanker had ontwikkeld maar haar zoon was daarmee bezig. Logisch dat de moeder niet de ins en outs weet en het globaal vertelt. Gistermiddag had ik tweehonderd woorden en vroeg me af hoe ik het verhaal langer maken kon. De ideeën uit de brainstorm kwamen weer naar boven en ik rangschikte ze al schrijvende tot een logisch betoog. De hp piekerde en rangschikte haar gedachten. Zo doe ik het ook als verwikkelingen mij uit de slaap houden. Snel zocht ik nog proeflezers die bereid waren op zo’n korte termijn mij van commentaar te voorzien. Terwijl ik wachtte op de proeflezers registreerde ik mij op Schrijverspunt om te ontdekken dat ik al een account had. Ik zocht op hoe ik het verhaal kon insturen. Snel verwerkte ik het commentaar en zette mijn verhaal online. Op tijd!

Helaas kon ik commentaar waar ik langer over na moet denken niet verwerken. Dat neem ik dan mee bij een volgend verhaal.

Leave a Reply

