tussen de schrijfwedstrijden

Tussen de schrijfwedstrijden leef je verder. Inspiratie vindt je of niet. Ik lees. Ik denk. Ik voel pijn, verdriet, vrolijkheid en schrijf op wat ik denk en ervaar. Maar meestal voel ik een onrust, want het verlangen om weer te schrijven voor een wedstrijd en iets goeds te schrijven wappert als de vlam van een kaars in de wind. Dat wordt misschien passie genoemd, of verlangen. Zou het woord schrijfdrift het juiste zijn? Het is zeker gedrevenheid. Misschien bijna een obsessie? Waanzin?

Hoe vind ik rust? Door te free-writen en mijn hoofd leeg te schrijven… Ook onbeduidende zinnen die naar boven komen drijven. Alles wat ik niet in mijn verhalen vertel maar in mijn hart leeft. Daar komt vaak inspiratie vandaan voor een winnend verhaal. De grote en kleine thema’s die ons gemoed bezig houden.

Juist dat loslaten, merk ik, levert inspiratie op. Hoewel ik af en toe mijn hersens laat knarsen om een verhaalidee eruit te persen… en ook dat lukt.

Leave a Reply

