Schrijven en zomertijd

Veel schrijvers staan vroeg op om hun dagelijkse portie te schrijven. Geeft het uurtje vroeger opstaan problemen? Het helpt als je de avond ervoor al een uur vroeger naar bed gaat en op tijd, dus een uur vroeger de maaltijd opdient. Dan nog protesteert het lichaam tegen de verandering. Gelukkig maakt het groter aantal zonuren het gemakkelijker. Ik heb een daglichtlamp, maar merk dat ik deze minder nodig heb, omdat het ‘s ochtends vroeg al licht is. Ik zou zittend voor de daglichtlamp al 500 woorden kunnen schrijven, ware het niet dat ik op dit moment bezig ben met administratieve zaken. Ik denk na over een nieuw kort verhaal voor een wedstrijd. Het thema is vrij, ik heb al iets geschreven maar vind het te licht om in te sturen. Een ander thema heb ik echter nog niet in mijn gedachten.

Leave a Reply

