Dialogen schrijven

Over dialogen schrijven kan ik kort zijn: lees Mosterd voor de maaltijd van Leonardo Pisano en je bent op de hoogte van hoe je een dialoog wel schrijft. Het moeilijkste vind ik om een interessant dialoog te schrijven. Het lukt me wel om te bedenken welke informatie er in het dialoog nodig is voor het verhaal en met enige moeite kan ik mijn personage een unieke stem geven, maar ik wil zo graag spitsvondig zijn dat mijn taalgebruik ofwel te creatief ofwel te saai wordt. Blunder jij nooit als je schrijft, dat je denkt wat een uitglijder?

Veel gemaakte blunders met dialogen kun je dus met het boek van Leonardo en Marit prima voorkomen. Nu nog de spitsvondigheid beheersen.

Leave a Reply

