Welk verhaal opsturen?

Soms komt er een schrijfwedstrijd langs die je graag winnen wilt en het onderwerp is vrij. Er wordt ook niet gevraagd dat het verhaal niet gepubliceerd is of dat het voor een andere wedstrijd geschreven is. Dus denk ik aan oudere verhalen die al bij een andere wedstrijd een prijs gewonnen hebben. En opeens vind ik die verhalen niet zo goed meer. Heeft mijn smaak zich ontwikkeld en is mijn lat hoger gaan liggen of heb ik te maken met onzekerheid? Ik wil bij deze wedstrijd een indruk geven van wat ik kan, want het is voor toelating tot een schrijfcursus. Daar past een bepaald genomineerd reisverhaal misschien goed bij. Dat geeft wel een indruk van verschillende dingen tegelijk, er zitten mijmeringen in, mooie beschrijvingen en handelingen. Een beetje van alles wat. Eens even kijken of het het juiste aantal woorden lang is… Of toch dat gewaagde verhaal dat de meeste proeflezers grappig vonden, maar helaas die ene serieuze proeflezeres niets vond? Toch maar iets nieuws schrijven? Dan moet ik op zoek naar een plot…

Leave a Reply

